Juriu
Ryszard Mietkiewicz
Ryszard Mietkiewicz
Născut la 7 martie 1963 la Varșovia, Polonia. A studiat matematica la Universitatea din Varșovia timp de 6 ani. Apoi, în 1990, s-a alăturat echipei Festivalului Internațional de Film de la Varșovia (WIFF). În perioada 1992-2008, toate afișele Festivalului au fost semnate de el. În 2009 a fost membru al Juriului Competiției Oficiale din Argentina al Festivalului Internațional de Film de la Mar del Plata. A fost membru al echipei de programare a WIFF în ultimii 32 de ani și creatorul și coordonatorul Free Spirit Competition.
Rina Mikkonen
Rina Mikkonen
Riina Mikkonen este director executiv și programator la Festivalul de Film de la Tampere, Finlanda. Mikkonen face parte din comitetul de selecție a competiției la Festivalul de Film de la Tampere și a curatoriat numeroase programe de scurtmetraje de când și-a început călătoria în domeniul scurtmetrajelor în 2005.
Mikkonen are un masterat în studii media de la Universitatea din Turku și a studiat, de asemenea, literatură, istoria artei și a culturii, studii de gen și știința informației. Are experiență ca critic de film, editor, bibliotecar și specialist în informații.
În cinematografie, ea apreciază atât estetica, cât și etica și este interesată în special de subiecte queer și de mediu.
Nicholas Pinnock
Nicholas Pinnock
Nicholas Pinnock joacă în teatru, televiziune și film timp de peste 30 de ani. În 2023, acesta va putea fi urmărit în „Django”, o reimaginare în limba engleză a westernului clasic din 1966 al lui Sergio Corbucci, în rolul principal al lui John Ellis. De asemenea, în prezent, filmează "The Book of Clarence", un film biblic de culoare regizat de Jeymes Samuel („Legendary”, cu data premierei pe 22 septembrie) și „This Town", un serie limitată pentru BBC.
În 2020, a revenit în rolul principal din serialul ABC/Sky, „For Life" (produs de Curtis "50 Cent" Jackson). Pinnock a fost numit producător la „For Life" pentru sezonul doi, unde a jucat din nou rolul principal. În 2019 a fost văzut în drama Netflix, „Criminal" (cu David Tennant) și pe marele ecran în filmele „The Last Tree" și „Dark Encounter". În același an, Pinnock a anunțat Silver Milk Productions, o entitate cu sediul la Londra, care se concentrează pe crearea de conținut provocator și proaspăt pentru televiziune, film și documentare.
Un actor de teatru experimentat, în 2018 Pinnock a oferit o interpretare remarcabilă în „Ear for Eye" la Royal Court din Londra. În 2016, Pinnock a jucat în serialul în patru părți „Barbarians Rising" produs de History Channel, interpretând rolul lui „Hannibal", și în rolul principal masculin din drama polițistă „Marcella" de pe ITV 1 (și Netflix).
În 2016, Pinnock a fost văzut revenind pe scenă pentru a doua rundă în „The Royale". Pinnock a reluat rolul lui „Jay Jackson", după succesul de la Bush Theatre. În același an, Pinnock a fost văzut în miniseria de televiziune „Guerilla". De asemenea, a jucat rolul lui Frank Sutter în mult aclamatul serial „Fortitude" difuzat pe Sky, în „Midwinter of the Spirit" de la ITV și în filmul „VS".
Léopold Martel
Léopold Martel
Léopold Martel este student în anul 2 la medicină, în cadrul UMF Cluj-Napoca. Din copilărie a fost introdus în cinematografia clasică și contemporană și a avut șansa să primească o educație care i-a permis să înțeleagă multe capodopere din cinematografie, fie că erau de origine franceză semnate de nume precum François Truffaut, Jean-Luc Godard și Roman Polanski sau internațională precum Stanley Kubrick, Quentin Tarantino, Alfred Hitchcock. Pentru Léopold, cinematografia nu este un timp pierdut care îi ocupă serile de duminică, ci o adevărată pasiune. În evaluarea filmelor, va da dovadă de discernământ, obiectivul lui fiind acela de a înțelege fiecare concept artistic în profunzime, de a crea un dialog cu fiecare operă.
Alexandru Necula
Alexandru Necula
Alexandru Necula este student în anul 4 la medicină, în cadrul UMF Cluj-Napoca. Prietenii îl descriu ca fiind o persoană care se uită la mult prea multe filme. A fost implicat în lumea cinematografiei încă din liceu, atunci când profesorul său de filosofie l-a făcut să descopere filmele de artă și festivalul TIFF. Din acel moment, a devenit dependent de cinema și nu a ratat nicio ediție a festivalului TIFF. Este fan al stilului și al gândirii lui Bresson, Antonioni și Bergman, este de asemenea interesat de cinematografia poloneză, iraniană și greacă, în mod particular de Kieślowski, Kiarostami și Lanthimos. Atunci când se uită la un film, încearcă să nu aibă așteptări ca să-l poată aprecia în cea mai pură formă și să înțeleagă intențiile artistice ale regizorului. Discuțiile despre cinema pe care le are cu prietenii au, de asemenea, un rol esențial în acest proces pentru că aduc perspective diferite la care nu s-ar fi gândit. În plus, îi face plăcere să noteze particularitățile viziunii regizorului despre efectele sonore, despre luminozitatea fețelor personajelor sau despre alegerile cromatice.
Adelina Hess
Adelina Hess
Adelina Hess este masterandă în anul întâi la Universitatea din Lille unde studiază Relații interculturale și cooperare internațională. Pasionată de multiculturalitate, a petrecut recent un an în Bologna în cadrul unui sejur Erasmus. De origine română, Adelina a fost mereu atrasă de cultura țării noastre, iar, din dorința de a fi direct conectată cu aceasta, a venit la Cluj pentru a face un stagiu de practică la Institutul Francez.
Pasionată de cinematografie, Adelina a participat la toate edițiile Festivalului internațional de seriale din întreaga lume, Séries Mania, care are loc în Lille începând cu anul 2005. De asemenea, a urmat cursuri de cinematografie și comunicare audiovizuală pentru a-și dezvolta cultura cinematografică. În plus, Adelina a început să facă teatru când era în școala generală și și-a continuat pasiunea la conservatorul din Marcq-en-Barœul, timp de 8 ani.
Raluca Bălan
Raluca Bălan
Raluca Bălan este studentă în anul 3 la artă dramatică, în cadrul Facultății de Teatru și Film, UBB Cluj-Napoca. Participarea la TIFF în calitate de membru al juriului francofon îi permite nu doar să împărtășească pasiunea pentru cinema cu alți tineri la fel de entuziaști, ci și să contribuie la recunoașterea și promovarea industriei cinematografice franceze. Fiind în anul 3 de studii de artă dramatică, este deja familiarizată cu procesul de analiză și interpretare a operelor artistice. E obișnuită să lucreze în echipă și să participe la dezbateri constructive, ceea ce va facilita implicarea ei activă în juriu și colaborarea cu ceilalți membri.
Andreea Radu
Andreea Radu
Andreea Radu are 22 de ani și e studență în anul 3 la Facultatea de teatru și film, în cadrul departamentului de artă dramatică, UBB Cluj-Napoca. De când e la universitate a văzut filmele TIFF în fiecare an, inclusiv în 2021, când a avut loc retrospectiva Rohmer, unul dintre realizatorii săi francezi preferați. Este încântată că anul acesta regizorul Jean-Luc Godard este celebrat la TIFF, așteaptă cu nerăbdare să vadă filmele lui pe marele ecran și să participe la discuții despre producții. Participarea în acest proiect îi permite să combine două mari pasiuni: dragostea pentru cinema și pasiunea pentru limba franceză, totul presărat cu magia de a întâlni oameni noi cu aceleași interese.
Alexander Melyan
Alexander Melyan
Martichka Bozhilova
Martichka Bozhilova
Producător AGITPROP, Bulgaria. Filmele sale de autor de înaltă ținută au fost selectate și premiate la Cannes, Berlin, IDFA, Toronto, Sundance, Tribeca, Pusan și multe altele, fiind difuzate în întreaga lume. Printre filmele ei se numără: Touch Me Not (câștigător al Ursului de Aur, Berlinale), Palace for the People - film (Dok Leipzig, Premiul Dok Buster) și o miniserie documentar TV în patru părți pentru ARTE, difuzată pe BBC, ARTE, MDR, NHK, SVT etc. ; Exemplary Behaviour (Dok Leipzig, Golden Dove), Georgi and the Butterflies (Silver Wolf, IDFA), The Mosquito Problem and other stories (Cannes), Corridor #8 (Berlinale), Omellette (Sundance), The Boy Who Was a King (Toronto), Dad Made Dirty Movies (vândut în peste 30 de teritorii). Producător al unor seriale TV factuale de succes pentru National Geographic și HBO. Producător al serialului dramatic de înaltă ținută Father's Day pentru Televiziunea Națională Bulgară, numit Cel mai bun serial de televiziune de dramă pentru 2019. Coproducător al primei coproducții oficiale de seriale dramatice din Europa de Sud-Est - SABRE (în producție). Producător al filmului The Cars We Drove into Capitalism (Dok Leipzig 2021, CPH: Dox 2022).
Membru al juriului la numeroase festivaluri de film de prestigiu și lector la o serie de ateliere internaționale de film documentar. Mentor in cadrul European Women's Audiovisual (EWA) Network. Comisar la Re-Act Co-Development și la Fondul Fundației Malik Bendjelloul Memorial. Director al Balkan Documentary Center, instituția din spatele a două inițiative de formare apreciate - BDC Discoveries și Docu Rough Cut Boutique, organizate în colaborare cu Festivalul de Film de la Sarajevo. Director al Festivalului de Film DocuMental de la Sofia. Membru al Clubului Producătorilor Europeni.
Monica Lăzurean-Gorgan
Monica Lăzurean-Gorgan
Monica Lăzurean-Gorgan este producătoare de film și regizoare de film documentar. Este membră a Academiei Americane de Film, precum și a Academiei Europene de Film. Monica este producatoarea filmului Acasă, în regia lui Radu Ciorniciuc, film câștigător a 40 de premii internaționale si nominalizat pentru Cel mai bun documentar la Premiile Europene de Film, precum și a filmului Între Revoluții în regia lui Vlad Petri, câștigător a premiului FIPRESCI la Berlinale 2023. Ultimul film regizat de Monica este "Lemn", avand premiera la HotDocs in 2020.
Christian Popp
Christian Popp
Christian s-a născut în România în 1971. După un masterat în istorie și arte în Franța și Germania, a fost, între 1998 și 2005, redactor de comision pentru ARTE. Din 2005 până în 2022 a lucrat ca producător în Germania și Franța pentru Interscience Film, Docdays Productions și YUZU Productions. A produs mai mult de 40 de documentare. La începutul anului 2023, Christian s-a alăturat companiei franceze TAG FILM. Filmele produse de Christian au fost proiectate la Festivalul de la Cannes, IDFA, Sundance, Berlinale și nu numai.
A fost pentru mai bine de 20 de ani consultant și mentor la diverse evenimente de documentare (IDFAcademy, EAVE, Documentary Campus...). Pe lângă activitatea de producător și expert, a ocupat funcția de Head of Industry la FIPADOC pentru edițiile din 2020 și 2021. Christian a fost membru al juriului IDFA în 2017 și membru al juriului ARTE al Duisburger Filmwoche 2019-2021.
Bartosz Żurawiecki
Bartosz Żurawiecki
Bartosz Żurawiecki - născut în 1971 la Poznan (Polonia). Jurnalist, critic de film, scriitor, editorialist, dramaturg. Autor al romanelor: „Three Men in Bed, To Say Nothing of The Cat" (2005), „Me or my 66 loves" (2007), „Absent" (2011), „To Lolelaj" (2017), cărțile de non-ficțiune „Cursed Festivals" (2019) și „People, not ideology" (2021). Co-fondator al Campaign Against Homophobia. Colaborator al revistei lunare „Kino" și al revistei bilunare LGBTQ „Replika".
Ariel Schweitzer
Ariel Schweitzer
Ariel Schweitzer este istoric de film, critic și profesor (Paris VIII, Universitatea din Tel Aviv). Este autorul cărților Le nouveau cinéma israélien (Yellow Now, 2013), tradus în ebraică în 2017, și Le Cinéma israélien de la modernité (L'Harmattan, 1997), publicat de asemenea în Israel în 2003. Critic și membru al redacției revistei Cahiers du cinéma, este, de asemenea, traducătorul în ebraică al lucrării Notes sur le cinématographe de Robert Bresson și curatorul a numeroase retrospective dedicate, printre alții, lui Bresson, Jean-Luc Godard, Jacques Rivette, Vittorio De Sica, Amos Gitai, David Perlov și Uri Zohar.
Michel Franco
Michel Franco
Premiat la Cannes pentru dramele După Lucia (After Lucia, 2012), Cronic (Chronic, 2015) și Fiica lui April (Aprils Daughter, 2017), și câștigător al Leului de Argint la Veneția pentru terifiantul Noua ordine (New Order, 2020), mexicanul Michel Franco va fi și el prezent la TIFF.22, unde va face parte din juriul competiției oficiale. Regizor, scenarist și producător, acesta a reușit să se impună rapid pe scena internațională drept una dintre cele mai originale voci ale Americii Latine contemporane: „Nu mai încerc să impun o estetică unui film. La începutul carierei aveam mai multe reguli, dar acum sunt foarte relaxat. Aveam mai multe referințe cinematografice, iar acum nu mai am niciuna. Împrumut mai mult din cărți decât din filme. Într-un fel, estetica filmelor mele e foarte aproape de felul meu de a fi.”
Încă de la debutul său din 2009, cu Daniel & Ana, Franco a adus pe ecran povești complexe, de multe ori șocante: „Îmi place să privesc partea întunecată a naturii umane, iar pentru asta trebuie să îmi pun personajele în dificultate. În realitate, nu cred că atunci când suntem puși la încercare va ieși ce e mai bun din noi.”
Darko Peric
Darko Peric
Născut în Serbia (Kladovo), Darko și-a început cariera profesională în Spania în 2008, jucând în seriale de televiziune. Până atunci, a locuit în Serbia, România și Germania (Berlin), unde a jucat în numeroase scurtmetraje independente și spectacole de teatru.
Primul său rol important a fost în serialul spaniol "Crematorio" pentru Canal Plus în 2010. După aceea, a continuat să lucreze în Madrid, la diferite producții, de la seriale la filme de lungmetraj. În 2015 a jucat în „A perfect day", regizat de Fernando León de Aranoa, cu Benicio del Toro și Tim Robbins.
În 2016 a fost distribuit în serialul spaniol produs de Atresmedia „Mar de la plástico", unde joacă rolul lui „Oso", principalul răufăcător din serial. Acest rol îi schimbă cariera și îi oferă o mai mare vizibilitate în industrie.
Darko Peric a fost distribuit în 2017 pentru a interpreta rolul lui Helsinki în serialul cu titlu original „La Casa del Papel" sau „Money Heist", așa cum este cunoscut publicului anglofon. Creat de Álex Pina, serialul a fost produs inițial de Atresmedia până în 2016, când Netflix a achiziționat drepturile de difuzare a serialului și l-a distribuit prin serviciul lor de streaming în întreaga lume. „Money Heist" a devenit cea mai de succes producție Netflix, iar în 2018 serialul spaniol a câștigat la categoria „Cea mai bună dramă" la cea de-a 46-a ediție a premiilor internaționale Emmy.
Nicoletta Romeo
Nicoletta Romeo
Din 1999 până în 2006 a lucrat în calitate de coordonatoare de programe pentru Săptămâna Internațională a Criticilor de la Veneția, o secțiune autonomă a Festivalului de Film de la Veneția.
Între 2000 și 2007 a fost consilier de programe pentru Festivalul de Film de la Salonic și pentru 4 Ecrans, Paris. Din 1996, colaborează cu Festivalul de Film de la Trieste, iar în 2016 a fost numită director artistic al TSFF.
A curatoriat mai multe retrospective dedicate cinematografiei grecești, românești, poloneze, georgiene și iugoslave.
A fost membră a juriului la numeroase festivaluri de film europene și a colaborat cu programe de formare precum Midpoint Feature Launch, First Cut Lab și Czech Film Springboard în calitate de consultant.
Timp de câțiva ani a lucrat ca traducătoare pentru mai multe companii de subtitrare din Italia și Marea Britanie.
În 2012 a fondat, împreună cu alți doi parteneri, compania de producție Mansarda Production. Printre altele, ea a produs documentarul „L'ultima spiaggia” (The Last Resort) de Thanos Anastopoulos și Davide Del Degan, care a avut premiera în mai 2016 la Cannes în cadrul Selecției Oficiale - Proiecții Speciale.
Judith State
Judith State
Judith State este o dansatoare profesionistă cu pregătire în balet clasic și cu o diplomă de licență în limbi străine, engleză și spaniolă.
Este bursieră ISVP pentru dans la Broadway Dance Centre din New York, precum și bursieră WEBdance la ImpulsTanz Viena.
În 2016 a fost distribuită într-unul dintre rolurile principale ale renumitului regizor Cristi Puiu, „Sieranevada", marcând debutul său în cinematografie și începutul unei noi etape în viața sa. Filmul a avut premiera la Festivalul de Film de la Cannes și i-a adus o nominalizare la Premiul Gopo pentru cea mai bună actriță în rol secundar. În 2018 a colaborat din nou cu Cristi Puiu pentru „Malmkrog” și a fost distribuită în rolul principal din debutul lui Marius Olteanu, „Monștri”, care a avut premiera la Festivalul Internațional de Film de la Berlin, și care i-a adus lui Judith un premiu Gopo pentru cea mai bună actriță în rol principal. În 2020 a colaborat cu Daniel Sandu pentru „Tatăl care mută munții” și cu Liviu Mărghidan pentru „Refugiu” (roluri principale), iar în 2021 cu regizorul maghiar Gyuri Kristoff în rolul principal al lungmetrajului său de dans „Zenith”. Apoi a fost distribuită în rolul principal din filmul consacratului regizor Cristian Mungiu „RMN”, care a avut premiera la Festivalul de Film de la Cannes în 2022.
În prezent, lucrează atât ca interpretă/coregrafă, cât și ca actriță, combinând aceste două domenii cu pasiunea ei pentru muzică și canto.
Harry Macqueen
Harry Macqueen
Harry este un actor și regizor din Marea Britanie.
În 2015 a scris, regizat, produs și jucat în lungmetrajul „Hinterland”, nominalizat la mai multe premii și proiectat în numeroase festivaluri din întreaga lume.
Cel de-al doilea lungmetraj al său ca scenarist/regizor, „Supernova”, i-a avut ca protagoniști pe Colin Firth și Stanley Tucci. Filmul a avut premiera în competiție la Festivalul de Film de la San Sebastian din 2020, unde a fost primit cu recenzii foarte bune. A intrat în preselecții pentru două premii BAFTA și un premiu European Film Award. În 2022, „Supernova” a fost votat de critici drept unul dintre „Cele mai bune filme britanice ale secolului XXI".
Harry a câștigat numeroase premii de interpretare atât în Marea Britanie, cât și la nivel internațional.
Katarina Tomkova
Katarina Tomkova
În perioada 2009 - 2015, Katarina a lucrat pentru Institutul de Film Slovac ca promotor internațional de film. Din 2015 a colaborat la mai multe filme aclamate în circuitul festivalier: 5 OCTOMBRIE (Rotterdam IFF), HOTEL SUNRISE (IDFA, Hot Docs), NINA (KVIFF, TIFF), THE SOUND IS INNOCENT (Visions du Reel), SILENT DAYS (KVIFF, Marrakech IFF), SERVANTS (Berlinale Encounters) și 107 MOTHERS (Venice IFF - Cel mai bun scenariu Orizzonti, European Discovery - nominalizare Prix FIPRESCI 2022), multe dintre ele pendulând între genul documentar și cel de ficțiune.
În perioada 2015 - 2021, a programat serii de ateliere de lucru pentru Institutul MIDPOINT, pentru care este acum tutore de lungmetraj. Este absolventă SOFA 2015 și EAVE Producers Workshop 2016. În 2021, a fost reprezentanta Slovaciei în cadrul programului Producers on the Move al EFP.
Pedro Andrade
Pedro Andrade
Pedro Andrade (A Coruña, Spania, 1986) a lucrat în festivaluri de film în ultimii 10 ani în calitate de producător executiv, specializându-se în dezvoltarea de programe de industrie pentru Asociația Zinegoak (Zinegoak Bilbao LGTBQ+ Film Festival) și ZINEBI, Festivalul Internațional de Film Documentar și Scurtmetraj din Bilbao (ZINEBI Networking). În prezent, este coordonatorul D'A Film Lab Barcelona pentru D'A - Barcelona Film Festival și consultant senior pentru evenimente culturale și audiovizuale și dezvoltarea filmului.
Charles Tesson
Charles Tesson
Charles Tesson este vicepreședintele Uniunii Criticilor de Film din Franța. A fost directorul artistic al Săptămânii Criticii la Festivalul de Film de la Cannes din 2012 până în 2021. A fost președinte al Aide aux Cinémas du Monde (CNC- Institut français) din 2016 până în 2021. A fost critic de film la Cahiers du cinéma (1979-2013) și fost redactor-șef al acestei reviste (1998-2003). Este, de asemenea, profesor de cinema, istorie și estetică, la la Sorbonne nouvelle (Universitatea Paris III). A scris mai multe cărți și eseuri despre cinema, precum Satyajit Ray (1992), Luis Buñuel (1995), El de Luis Buñuel (1996), Photogénie de la Série B (1997), Théâtre et cinéma (2007) și Akira Kurosawa (2008). A realizat câteva ediții speciale pentru Cahiers du cinema, cum ar fi „Made in Hong Kong" (1984) cu Olivier Assayas, „Made in China" (1999) și a co-redactat cartea L'Asie à Hollywood (2001).
Istvan Teglas
Istvan Teglas
Istvan Teglas a fost actor angajat al Teatrului Odeon, iar momentan este angajat la Teatrul Național din București unde în prezent joacă în douăsprezece spectacole. Este actor colaborator în spectacolele de la Arcub, Apollo111, Linotip, Muzeul de artă Recentă, Point ArtHub, Unteatru, Wasp.
A participat în multe proiecte de dans contemporan și performance. În afara țării a colaborat în două spectacole, Page Out of Order Not a Romanian Cinema la New York, și Travellers la Zurich.
Joacă în filme precum Malmkrog (premiu de regie la Berlinale în secțiunea Encounters), Mammalia (sectiunea Forum la Berlinale) și La Gomera (selecția oficială de la Festivalul de la Cannes). La acesta din urmă a câștigat Premiul Gopo pentru Cel mai bun actor într-un rol secundar.
Mihai Mincan
Mihai Mincan
Mihai Mincan a studiat Filosofia, visând la redactarea unui tratat exhaustiv despre anonimat care, desigur, nu a văzut vreodată lumina zilei. A fost jurnalist 13 ani, timp în care a scris aproape în fiecare zi despre evenimente diverse, de la înmormântări ale unor oameni obișnuiți, mari procese penale și sărăcie, până la interviuri cu scriitori, muzicieni și regizori de film și teatru. Din 2008, de la primul scenariu al unui scurtmetraj, a scris sau regizat ficțiune, documentare și animație. Debutul său în ficțiune, „Spre nord”, a avut premiera în 2022, la Festivalul de la Veneția. În prezent, se află în dezvoltare cu al doilea lungmetraj, „Dinți de lapte”.
Irina Malcea
Irina Malcea
Irina Malcea este fondatoarea companiei de producție Luna Film din București. Irina consideră că poveștile bune și caracterele puternice sunt combinația perfectă pentru schimbarea în bine și pentru inspirație. Urmând această viziune, portofoliul ei include proiecte care sunt provocatoare din punct de vedere social și emoțional - documentarele The land you belong, Too close, Profu', Eu sunt Hercule. Irina a co-produs și distribuit în România filmul bosniac The Son și a fost producător executiv al filmul Charlestone și producător executiv al co-producției România- Bulgaria, Palace for the people